ساخت کامل یک وبسایت خبری با کمک افزونه‌های وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس را در عالم به عنوان یک پلتفرم محبوب برای ساخت گونه ها وبسایت‌ها می‌شناسند و به راستی هم همین‌طور است. با کمک آن به راحتی می‌توانید وبسایت خبری، فروشگاهی، شرکتی، شخصی و… بسازید و در ساخت آن با هیچ محدودیتی مواجه نمی‌شوید. در واقع وردپرس بخشی از موفقیت خویش را مدیون افزونه‌هایش است زیرا با کمک آن‌ها می‌توان به تکمیل وبسایت‌ها پرداخت. امروز تصمیم گرفتیم با کمک هم به ساخت وبسایت خبری با وردپرس بپردازیم. یعنی قصد ما این است که شما را در تکمیل یک سایت خبری یاری کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به این جستار هستید با ما همراه باشید.

ساخت وبسایت خبری با وردپرس
فرض کنید قصد داریم یک وبسایت خبرگزاری بسازیم و با آن شروع به تکاپو کنیم. بی گمان مراحلی برای ساخت یک وبسایت باید طی کنیم ولی برای تکمیل آن نیز باید اطلاعات خوبی داشته باشیم و بدانیم دقیقا از چه ابزارهایی باید استفاده شود تا وبسایت استانداردی ایجاد کنیم.
در وبسایت‌های خبری نیز سوژه کمی با پیچیدگی روبرو است و بارها دیده‌ام که کاربران سوالات گوناگونی در مورد امکانات این قبیل سایت‌ها می‌پرسند. مثلا می‌گویند دقیقا از چه امکاناتی باید کمک بگیریم؟ آیا افزونه X را باید نصب کنیم؟ یا افزونه Y برای یک سایت خبری ویرانگر نیست؟ و…

نگران نباشید! برای اینکه بتوانیم در ساخت وبسایت خبری با وردپرس به چهره استاندارد و بهینه به شما کمک کنیم، نوشتار امروز ما را به چهره کامل مطالعه کنید و قدم به قدم با ما قبل بیایید.

1- افزونه Simple Author Box
simple author box- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند بخشی برای نمایش اطلاعات نویسنده خبر هستیم. در واقع نخستین افزونه‌ای که باید به آن پروا کنین همین افزونه است. در وبسایت‌های خبری باید کاربران و مخاطبین خود را از اینکه مطلب چه شخصی را می‌خوانند، آگاه سازید. برای این منظور افزونه simple author box را توصیه می‌کنم. روش نصب و راه‌اندازی آن نیز در همیار وردپرس موجود است.

2- افزونه Scroll post excerpt
وبسایت‌های خبری معمولا بخش‌هایی پر از اخبار گوناگون در صفحه اصلی دارند، برای اینکه بتوانید نظمی به آن‌ها دهید می‌توانید در دسته سایدبار موارد متعددی را آورده و با کمک اسکرول آن‌ها را نگریستن کنید. این‌کار با کمک افزونه Scroll post axcerpt امکان‌پذیر است. این افزونه نیز در وبسایت‌های خبری اکیدا توصیه می‌شود.

قالب وردپرس خبری Newspaper Magazine
3- افزونه Yop Poll
yop poll- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
معمولا در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند امکان نظرسنجی هستید. گاهی لازم است از کاربران خود در باره بعضی فعالیت‌ها و نیازمندی‌ها نظرسنجی کنید. برای این منظور افزونه Yop Poll گزینه مناسبی است که می‌توانید به مد نظر آن را سفارشی کرده و تنظیم نمایید.

4- افزونه Yet Another Related Posts Plugin
yarpp- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند افزونه‌ای برای نمایش مطالب مرتبط در بین خطوط مقاله هستیم. همه ما می‌دانیم که حجم مطالب موجود در سایت خبری بسیار بالاست و باید به نحوی این مطالب دسته‌بندی شده و به اطلاع بیننده برسد. چنانچه از افزونه‌ای همانند YaRPP کمک بگیرید هم به خودتان و هم به کاربر کمک قابل توجهی کرده‌اید.

5- افزونه Super Socializer
super socializer- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
هر وبسایتی نیازمند آیکون شبکه‌های اجتماعی در پست‌هاست لغایت مطالب طراحی وب سایت خبری با وردپرس وبسایت به اشتراک گذاشته شود. وبسایت‌های خبری هم که تمام و کمال دارای مطالب و اخبار روز هستند پس باید از این عنصر مهم بهره‌مند شده و آن را نادیده نگیرند. برای این هدف افزونه حرفه‌ای Super Socializer را رهنمود می‌کنیم.

6- افزونه W3 total cache
w3 total cache- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
وبسایت‌های خبری همان‌طور که گفتیم، حجم زیادی از اطلاعات و تصویر را به همراه دارند، در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری در آن‌ها به شدت تماشا می‌شود. برای اینکه بتوانیم از این معضل جلوگیری کنیم باید از افزونه‌های افزایش سرعت مشابه W3 Total Cache کاربرد کنیم.

7- افزونه Edit Flow
edit flow - ساخت وبسایت خبری با وردپرس
برای اینکه بتوانیم مدیریت قوی و اصولی بر روی مطالب داشته باشیم و زمان مشخصی را برای ارسال آن‌ها در عقیده بگیریم بهتر است از یک افزونه مدیریت انتشار مطالب مانند Edit Flow کاربرد کنید.

نتیجه گیری
اگر قصد ساخت وبسایت خبری با وردپرس را دارید یا از قبل وبسایتی در این حوزه برپایی کرده‌اید و حال می‌خواهید امکانات استاندارد و مورد احتیاج آن را معرفی کنید حتما نوشتار امروز ما را مطالعه کنید.
7 افزونه مهم را برایتان در نظر گرفتیم که حتما باید در وبسایت خبری خود نصب کنید لغایت نتیجه بهتری کسب نمایید. در صورتی که نظرات دیگری دارید خوشحال می‌شویم با ما در وسط بگذارید.





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: